برای
پاسخ به این سوال می خواهیم با یکدیگر 5 مزیت دیجیتال مارکتینگ نسبت به بازاریابی
سنتی را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.
1- پیشی گرفتن از رقبا، با دیجیتال مارکتینگ
کسب و کارهای بزرگ ممکن است در دنیای آفلاین در زمینه های خاصی مثل فروشگاه های زنجیره ای بزرگ، بودجه های کلان، ابتکارات بازاریابانه برای جلب نظر مشتری و ... قدرت بیشتری داشته باشند، اما در دنیای آنلاین، مقیاس بزرگی یک کسب و کار اهمیت ندارد؛ آنچه مهم است استراتژی آن کسب و کار است. چراکه ساختن تجربه ای آنلاین برای مشتری که به خوبی طراحی شده باشد، می تواند بسیاری از فروشگاه های بزرگ و پیچیده را در میدان رقابت کنار بزند.
2- نتایج قابل سنجش با دیجیتال مارکتینگ
با استفاده از این روش، بازاریابان در هر قدم از مسیر می توانند نتایج را بسنجند. در نتیجه، قادر خواهند بود تا رویکردشان در مقابل روش های بازاریابی سنتی را تصحیح کنند؛ روش هایی که برای ایجاد کوچک ترین تغییرات در استراتژی، بیش از اندازه به منابع مالی وابسته هستند. با کانال های دیجیتال مارکتینگ، هر حرکت قابل پیگیری خواهد بود و تبدیل به درس هایی برای کمپین های بعدی خواهد شد. نتایج به دست آمده آنی خواهند بود، بدین معنا که شما برای فهمیدن عملکرد کمپین بازاریابی تان حتی یک روز هم منتظر نخواهید ماند.
3- کمک بازاریابی دیجیتال به افزایش اینگیجمنت
اخیراً، برندها متوجه نیازشان برای داشتن مکالمه ای واقعی با مصرف کنندگان شده اند. در حالیکه هزینه های اتخاذ چنین رویکردی با روش های سنتی فوق العاده بالا خواهد بود- حتی برای کسب و کارهای بزرگ، اما این مساله در اکوسیستم دیجیتال چنین هزینه ای نخواهد داشت. دیجیتال مارکتینگ تاکید زیادی را روی داشتن مکالمات واقعی با مشتریان دارد تا از این طریق باعث شود آن ها با برندهای مورد استفاده شان احساس نزدیکی و ارتباط کنند.4- هدف گیری در دیجیتال مارکتینگ
همه افراد از دریافت ایمیل های تبلیغاتی و تماس های تلفنی تبلیغاتی بدموقع بدشان می آید. با دیجیتال مارکتینگ، مشتریان این حق را دارند که موارد تبلیغاتی را رد یا قبول کنند. علاوه بر این، این پیام ها برای افراد خاص و مرتبط با علایق آنها هدف گیری شده اند که خودشان به دنبال شکار خدمتی خاص و یا خرید کالای به خصوصی هستند. در نتیجه، فشاری که روی تیم بازاریابی برای فروش محصول یا خدمت ایجاد می شود بسیار کمتر از کانال های بازاریابی سنتی خواهد بود.بُرد بازتاب بالای هر حرکت شما در مقیاس جهانی
]دردیجیتال مارکتینگ[، هر حرکت شما بازتابی جهانی دارد
و این امر فارغ از این موضوع است که آیا بازاریابی دیجیتال شما روی منطقه یا مخاطبان
خاصی متمرکز شده یا خیر. این مساله به برند کمک می کند تا اعتبارش را فراتر از
مرزهای جغرافیایی محدود بنا کند و در این حالت بسیار قدرتمند تر شود. حتی دیگر
لازم به ذکر هم نیست که انجام چنین کاری با سیستم های سنتی بازاریابی هزینه ای
فراتر از تصورات ما خواهد داشت.
کلام پایانی:
با بهره گیری از مهارت های دیجیتال مارکتینگ، متوجه می شوید که این رویکرد جدید
دارای برتری های بسیار زیادی نسبت به بازاریابی سنتی است، از همین رو، بسیاری از بازاریابان سنتی در حال متمایل شدن به سوی آن
هستند. در مقالات بعدی به صورت متمرکز هر یک از این بخش ها را با هم بررسی خواهیم
کرد.